Blogger Layouts



Saturday 17 December 2011

the latest drama , " Bicara Hati "


Assalammualaikum readers !
seyes bosan ta boleh nak p menilau sbb ujan lebat . tgh hari td aku p kenduri pon dalam keadaan ujan . memang best la kan makan nasi tgh2 dok ujan neh . huhu . sabiaq jer la 

okay ! back to my topic today . my lovely novel after Ombak Rindu . semestinya Bicara Hati . ampa semua dh baca ka ? haisshh .. lau ampa ta penah baca sia2 la idop ampa . hihi . opss .. just kidding . cita lam novel too sumpah best . bagi aku memang best , ta tau plak cm na lau ampa yg baca kn .

lagi satu aku dengaq dengaq novel too 6ty nk kuar drama kt astro . mesty gempak punya cm novel2 laen yg penah di jadi kan drama n filem . contoh yg terbaek too drama " Nora Elena " dan filem " Ombak Rindu " . OMG .. ! mesty la best cita too sebab da actor kesayangan aku , sapa lg lau bukan Aaron Aziz . HAHA :D



okay aku ngan besar aty nyer nk shared kat ampa sipnosis story molly " Bicara Hati " .

sipnosis :

DALAM satu kemalangan kecil yang tidak disengajakan, Tengku Syahran dan Zahlia bertemu. Ketika itu, Tengku Syahran sedang buntu memikirkan cadangan emaknya ingin menjodohkan dia dengan Linda, seorang wanita yang tidak pernah dicintai.

Seminggu mengenali Zahlia, Tengku Syahran menyatakan hasratnya untuk memperisterikan Zahlia untuk mengelak dirinya dikahwinkan dengan Linda. Zahlia terkejut dengan permintaan Tengku Syahran. Tengku Syahran tidak dikenali dan tidak mungkin Zahlia boleh jatuh cinta dengan pemuda itu.

Zahlia serba salah untuk menerima lamaran itu. Pelbagai cara dilakukan oleh Tengku Syahran untuk memenangi hati Zahlia. Akhirnya Zahlia akur tetapi dengan syarat, iaitu hak-hak peribadi Zahlia tidak akan diganggu.

Setelah diijabkabul, Tengku Syahran mula berubah. Egonya terlalu tinggi dan dia tidak mengikut penjanjian yang telah ditetapkan. Zahlia rasa tertipu. Tengku Syahran telah mungkir janji. Kini timbul pelbagai konflik dalam rumah tangganya.

Benarkah hakikat bahawa perkahwinan yang berdasarkan kontrak tidak dapat mengundang rasa cinta, kasih, sayang dan kerinduan? Bicara Hati sebuah kisah yang dapat mengungkap segala rahsia.

katanyer cita neh dilakonkan oleh Sharnaaz Ahmad dan Cristina Suzanne .  sama2 la kita negok cita neh 6ty . rugi la lau ampa ta negok . HAHA . dok promote kat owg , aku neh belum tentu lg dapat negok  ke x. 

yg aku ta puas aty . apasal lau cita yg best2 mesty depa akan tonjolkan lam astro . depa neh ta taw ka yg aku neh ta mampu lg nk boh astro  . haishh .. ta tau bila la umah aku boleh boh belanga besaq yg kat atas bumbung too kan   >.<

aku harap la da owg yg baek aty tuk upload cita too kat you tube . huhu . plzz ye ,sapa2 yg da astro too tlg la upload ye . HAHA =='

" tatkala sendirian hatiku terdengar degupan cintamu "


0 comments:

Post a Comment